dimecres, 9 de maig del 2018

Escriptura hipermedia i lectoautors

La revolució de les noves tecnologies tenen com a resultat la interactivitat. Aquesta interactivitat és el resultat de la participació activa i bidireccional del lectoautor en la societat de la informació. La tecnologia digital obre noves possibilitat d’interactuació, on hi ha diferents graus de participació segons el programa informàtic o videojoc en qüestió.


Existeix una nova connexió entre autors i lectors a traves de l’hipertext o els lectors es poden convertir en coautors del relat. De tal manera com pot passar al llegir un llibre que crees una història paral·lela  a la que dibuixa el guionista, amb els jocs virtuals on el jugador interactua construint una vida dintre del joc. Isidro Moreno en el seu llibre Escriputra hipermèdia y lectoautores ens posa com exemples, Los Sims i Antigrav, aquest últim com més sofisticat on l’interfaz del hardware és el cos del lectoautor .

Coneixedors tant autors com lectoautors  del nou mon tecnològic, de la escriptura digital i el suport que ho conforma, llocs com els museu presenten nous recursos didàctics per accedir de manera diferent al patrimoni cultural on els visitants passen de ser essers passius i simples receptors a ser actius.  

1 comentari:

  1. Carme, és veritat que l'hipertext, fins i tot en la lectura, ens acosta més a un joc que a la manera de llegir tradicional. Una lectura amb diferents enllaços hipertextuals se'ns presenta com un repte amb diferents decisions a escollir, com els jocs que anomenes. Per cert, la meva filla, que ara té 23 anys, era molt aficionada de petita al Zoo Tycon que també apareix en aquesta lectura d' Isidro Moreno, i quan vaig llegir-ho li vaig fer el comentari i, com que la versió en Cd-rom que tenia ja no era compatible amb el nou software del seu ordinador, se'l va descarregar d'Internet i es va posar a jugar una altra vegada recordant els temps de la seva infantesa.Un joc molt distret i educatiu, al meu parer.
    Salutacions.
    Roser.

    ResponElimina